farhana mohamad: puasa 6 masih berbaki

Pages

10 August 2014

puasa 6 masih berbaki

Assalamualaikum wbt.

alhamdulillah, pejam celik pejam celik dah 2 minggu kita meraikan syawal. tabik spring la pada sesiapa yang dah habiskan puasa 6. malu plak rasanya. orang dah siap beraya, kita baru nak start. arwah atuk aku dulu, 2 syawal dah start puasa sunat 6. arwah cakap tak elok tangguh lama2. kang bila mulut dah terbiasa makan minum macam2 setiap hari, makin ligat la jawabnya nak habiskan puasa 6. 

kalau difikirkan balik, memang betul pun apa arwah atuk cakap. dan aku perasan, memang kebanyakan orang dulu2 start puasa sunat 6 pada 2 syawal. raya sehari je then terus sambung puasa 6. bila dah habis puasa 6, puasa sunat plak pada isnin dan khamis. hebat orang2 lama ni, kita ni susah betul nak tiru, puasa sunat isnin dan khamis pun ligat je nak buat.  kalau ditanya pada kita2 yang masih muda, confirm la sibuk nak raya dulu kan.  

2 hari lepas dapat whatsapp dari bestie. pun pasal puasa 6. hee. phone berbunyi, tanda ada whatsapp masuk. dari bestie aku rupanya. terkedu baca soalan dari bestie. 

semek: ehh u! dah start puasa 6 belum?

*sentap dapat soalan macam tu. malu nak jawab.

aku: erkkk. dah. tapi baru 2 hari.hehe. baru start la semek. u dah start ke belum? ke dah raya puasa 6?

semek: dah la weii. i rindu Ramadhan, terus start puasa haa lepas raya hari tu. asal u baru start nih?

*double sentap! haa. orang lain dah lama start puasa 6, kau farhana baru nak start puasa. malu plak rasanya.

aku: ala. start puasa lambat sebab terikat dengan ubat haa. tu pasal baru puasa. hehe. jangan la marah. ehh, u dah raya puasa 6 ke belum? meh la umah aku. aku masakkan ehh

semek: alhamdulillah. aku dah start puasa dah. dan masih lagi berbaki 6 hari haa.

aku: oiii!!!!    =.=  =.=  

p/s: dengan kata lain, semek belum start puasa 6. 

# jangan lupa titipkan doamu buat Gaza!

7 comments:

  1. Banyak kelebihannya kan....xpe slow2 selagi baki syawal masih ad..:D

    ReplyDelete
  2. salam farhana..

    insyaallah wana share resepi coklat ganache tu ya.sya akan buat entri resepi ganache..tunggu tau..nanti sya inform awak. ^_^

    ReplyDelete
  3. selamat hari raya... btw done follow u, follow mine too :) - Noob

    ReplyDelete
  4. hye saya admin dari segmen mencari 20 bloglist bertuah dan anda boleh check senarai blog anda http://dunia-iekafarhana.blogspot.com/2014/08/senarai-blog-segmen-mencari-20-bloglist.html

    +follow here

    ReplyDelete
  5. slamat berpuasa 6..

    saya singgah sini dari blog mialiana... :)

    jemput singgah : Hikayat Budak Pening

    ReplyDelete
  6. salam farhana,

    saya sudah buat entri pasal resepi coklat ganache..jemput datang blog saya ya..^_^.
    http://dapurjirankuberasap.blogspot.com/2014/08/resepi-topping-coklat-ganache.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. wslm wana.
      tengkiu wana.
      terharu sangat2.
      terima kasih layan perangai mengada2 sy ni. :')

      Delete

-disclaimer-
Ini adalah blog peribadi. sebarang bentuk artikel, informasi mahupun gambar yang dimiliki oleh pemilik blog ini boleh digunapakai oleh blogger lain tanpa memerlukan kebenaran tetapi mestilah diletakkan pautan kepada blog ini. sebarang printscreen adalah dilarang sama sekali. pemilik blog mempunyai kuasa untuk mengambil tindakan undang-undang atas penyalahgunaan pelaku.

Farhana Mohamad Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign