farhana mohamad: ::really depressed::

24 April 2010

::really depressed::

salam mujahadah..

ana x tau macam mana nak gambarkan perasaan ana kala ini..rasa sangat tertekan, tertekan dan tertekan...ku x mampu menempuh ujian Mu yang sekelumit ini Ya Allah.. berikan aku kekuatan untuk menempuh ujian ini Ya Allah... perjuangan hidupku masih panjang dan banyak lagi dugaan dan cabaran yang terpaksa ku tempuh sepanjang ranjau kehidupanku ini..

banyak benda terpaksa ana fikirkan, kadangkala pernah terfikir di firasat ana, kan bagus kalau ana jadi kanak2 sepanjang hidup ana, tak payah fikir apa2, main je 24 jam...bila usia semakin meningkat pelbagai benda yang nak difikirkan.

kenapa aku begitu lemah..???
bangun farhana!!
kamu x pernah selemah ni..kamu kuat!
begitu kecil ujian Allah pun kamu x mampu nak tempuh..
kenapa kamu menjadi begitu lemah..??

kenapa ana begitu lemah..??? persoalan ni ligat bermain di benak kepala ana. Allah hanya menguji dengan ujian yang kecil sekali ana kira, tapi kenapa ana tak mampu nak tempuhinya. terfikir pula ujian2 yang terpaksa ditempuhi saudara2 ana di bumi palestin, ujian mereka lagi berat dari ujian yang ana tanggung. tapi mereka begitu kuat sekali menempuhinya. sepatutnya ana bersyukur berada di bumi yang aman damai tanpa bermandikan peluru mahupun bom setiap hari.

ana memerlukan seseorang di saat ini. insan yang dapat merungkaikan semua tekanan ana. umi, abah, anakmu ini sangat memerlukan mu kala ini. anak mu tidak kuat menempuh semua ini. ye betul, anakmu ini telah menghubungi umi dan abah semalam sambil diiringi airmata yang seakan-akan tidak mahu berhenti. sejam tidak memadai bagiku untuk menghilangkan semua tekanan ini. pelbagai nasihat dikau curahkan tapi ianya tidak sama andai dikau berada di hadapanku. ana merindui umi dan abah. ana buntu.



p/s: post kali ni seakan-akan diary, tapi ana x kisah sebab blog ni ana yang punya.. ~.~

No comments:

Post a Comment

-disclaimer-
Ini adalah blog peribadi. sebarang bentuk artikel, informasi mahupun gambar yang dimiliki oleh pemilik blog ini boleh digunapakai oleh blogger lain tanpa memerlukan kebenaran tetapi mestilah diletakkan pautan kepada blog ini. sebarang printscreen adalah dilarang sama sekali. pemilik blog mempunyai kuasa untuk mengambil tindakan undang-undang atas penyalahgunaan pelaku.

Farhana Mohamad Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign