farhana mohamad: Keputusan Interview Guru Kafa

Pages

28 December 2016

Keputusan Interview Guru Kafa


Assalamualaikum wbt

Sebelum ni aku ada maklumkan interview untuk Guru Kafa Kelantan telah pun dibuka. Dan hari ni untuk pengetahuan anda semua, keputusan bagi temuduga tersebut telah pun ada sebenarnya. Bagi calon-calon yang menghadiri temuduga baru-baru ini, please alert dengan phone anda. Pihak PPD daerah masing-masing akan cuba menghubungi anda calon yang berjaya secepat mungkin dari hari ni sehingga 6 bulan akan datang. 

All the best semua!
Tahniah bagi yang berjaya.


P/s: Ada yang bertanya aku berapa ribu gaji guru kafa dengan nada sinis. Cehhh, itu soalan orang yang takde ilmu didada. 

Meh sini aku nak bagitahu. Ya, gaji guru kafa ni sikit je. Rm 800 sebulan (bagi negeri Kelantan). Tak semewah dan tak semahal seperti guru kpm mahupun kerja-kerja yang lain. Untuk pengetahuan anda, kami hanya mengajar untuk 3 hari seminggu iaitu Ahad, Isnin dan Selasa. Itupun bermula tengahari sehingga jam 5 petang. 

Diulangi 3 hari seminggu!

So, ce kira dalam sebulan ada berapa hari? 
Dan yang penting, kau masih ada masa untuk bersama anak-anak dan keluarga masing-masing. 

Tolong jangan pandang hina mereka yang bergelar guru kafa. Tanpa guru kafa kau tak mungkin pandai baca Al-Quran, pandai solat, tahu pengetahuan agama. Basic agama yang kau ada sekarang pun, kau peroleh dari guru kafa yang pernah mengajar kau dulu.

Dan tanpa guru kafa, mustahil kau sendiri ada masa untuk mengajar agama pada anak-anak kau!

Chill bro! 

6 comments:

  1. Replies
    1. ya ciknor. ana guru kafa. nak masuk 3 tahun dah :)

      Delete
  2. Guru..tak kira mahal ke murah gajinya, tapi jasanya sangat tak ternilai kan..

    ReplyDelete
  3. ilmu tu leh buat bekal kita nanti kalau dah meninggal

    ReplyDelete
  4. Bukan mudah jadi guru kafa...dulu PC belajar kafa..ustazah selalu pesan...bila ustazah ngaja fokus..lagi bab ngaji..sebab ustazah cakap kalau kesalahan tu berterusan ustazah akan tanggung dosa...

    ReplyDelete
  5. Salam...kenapa guru kafa x diberi jawatan tetap dan diberi gaji yg lebih baik etc gaji basic RM1800 sebulan sbg contoh

    ReplyDelete

-disclaimer-
Ini adalah blog peribadi. sebarang bentuk artikel, informasi mahupun gambar yang dimiliki oleh pemilik blog ini boleh digunapakai oleh blogger lain tanpa memerlukan kebenaran tetapi mestilah diletakkan pautan kepada blog ini. sebarang printscreen adalah dilarang sama sekali. pemilik blog mempunyai kuasa untuk mengambil tindakan undang-undang atas penyalahgunaan pelaku.

Farhana Mohamad Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign