farhana mohamad: Bantuan diperlukan. urgent

Pages

26 April 2014

Bantuan diperlukan. urgent



ALLAH....SEDIHNYA..INILAH GAMBAR WAJAH AHLI SYURGA YANG INSYAALLAH SEDANG MENUNGGU BONDA & AYAHANDANYA DI SYURGA..

Baru pulang dari menziarahi teman sepengajian saya semasa di Syria. Ustaz Firdaus Abd Latif dan isterinya Ustazah Raba'atulAdawiyah di DEMC sebentar tadi..Subhanallah!!...Besarnya ujian kalian..

Tengahari tadi selepas jumaat, pasangan bahagia menanti cahaya mata ini pulang dari kelas mereka di Al Madinah University Shah Alam dengan menaiki motosikal terlibat dengan kemalangan... MENYEBABKAN... mereka cedera teruk.. Suami baru sedar dari koma. Isteri masih lagi kritikal di ICU. Yang paling meyedihkan hentakan kuat menyebabkan bayi yang 7 bulan dalam kandungan terkeluar. ~ALLAH~..

Baru selesai operation. Terpaksa keluarkan baby..malangnya umurnya tak panjang..Ditambah lagi selepas operation satu lagi ujian besar menimpa mereka yang tak sanggup saya ceritakan disini..Bakal merubah hidup mereka suami isteri..Allah...Allah..

Ini anak kedua mereka yang dipanggil awal oleh Allah.Selepas anak pertama mereka dua tahun lepas yang meninggal selepas 8 bulan di dalam kandungan...Kini anak kedua mereka pula yang dipilih menunggu mereka di syurga..

Ujian yang besar buat hambaNya yang besar disisiNya..Saya membayangkan, saya sendiri rasanya bukan orang yang mampu menghadapinya jika saya berada di dalam "kasut"nya..

Saya MERAYU..MERAYU..MERAYU..buat teman2 yang pemurah dan mulia hatinya diluar sana..Kos pembedahan dan rawatan SANGAT MAHAL. Mencecah belasan ribu ringgit. Kedua-duanya masih belajar jurusan Usuluddin di MEDIU..

Boleh bank in kan terus ke akaun mereka

Mohd Firdaus B Abd Latif
Maybank : 1130 1530 7780
Bank Islam : 12038025657290

Raba'atul Adawiyah bt Ahmad@Yunus
Bank Islam : 13017020757056

Pesan Rasulullah SAW 
"Sesungguhnya Allah akan menolong hambaNya selagimana hambaNya itu menolong hamba yang lain"...

Subhanallah..Firdaus&Rabaah..Mujahid2 kalian insyaAllah sedang menunggu kalian di pintu syurga..Tabahlah wahai sahabat..

akaun mungkin telah diblock, untuk maklumat lanjut boleh contact kakak kepada mangsa.

Fon num : 0129013560 (Raidah Ahmad)
Email : Zulhimi@sriti.com.my


UPDATE!

UPDATE NO AKAUN UNTUK BANTUAN KEPADA UST FIRDAUS ABD LATIFF & USTAZAH RABA'AH

Oleh kerana masalah akaun Maybank Ust Firdaus telah diblock dan masih ramai lagi para dermawan yang simpati dan ingin menyumbang.

Alhamdulillah..setelah berbincang dengan presiden Yayasan Amal Malaysia. Pihak Yayasan Amal Malaysia bersetuju untuk membantu Ust Firdaus&Ustz Raba'ah dan menawarkan akaun Maybank Yayasan Amal untuk tujuan transaksi bantuan kepada 2 orang saudara kita ini.

Yayasan Amal Malaysia :-

(MAYBANK)
NO AKAUN : 553 010 122 090

(BANK ISLAM)
NO AKAUN : 130 530 100 03149

Harap teman2 yang ingin menyumbang dapat memasukkan ke dalam akaun tersebut dan InsyaAllah saya sendiri akan menyelia segala perjalanan bantuan ini insyaAllah.

Semoga Allah membalas jasa kalian dengan sebesar2 ganjaran...

Hari ini hari mereka..Mana tau esok hari kita insyaAllah akan ada orang yang membantu...

3 comments:

  1. astaghfirullah...terkedu membacanya..moga pasangan ini tabah menempuhi ujian hidup mrk...moga Allah mempermudahkan urusan pembiayaan perubatan mrk n meringankan bebanan kesakitan yg ditanggung...

    ReplyDelete
  2. Allahuakbar.... awok abru je baca artikel berkenaan deme ni kat blog .... rupanya kawan mike ye cik farhana... Insyallah....tak banayk ..sikit akan awok tolong..... moga deme berdua sabo dan tabah menghadapi dugaan yang melanda....

    ReplyDelete
  3. Allahuakbar.. mari bantu yg termampu

    ReplyDelete

-disclaimer-
Ini adalah blog peribadi. sebarang bentuk artikel, informasi mahupun gambar yang dimiliki oleh pemilik blog ini boleh digunapakai oleh blogger lain tanpa memerlukan kebenaran tetapi mestilah diletakkan pautan kepada blog ini. sebarang printscreen adalah dilarang sama sekali. pemilik blog mempunyai kuasa untuk mengambil tindakan undang-undang atas penyalahgunaan pelaku.

Farhana Mohamad Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign